Pohádkáři - 5. třída
Třída Pohádkáři se nachází v prvním patře budovy. Kapacita třídy je 10 dětí. Je heterogenní, určena dětem ve věku od 3 - 7 let.
O děti se stará:
Jaroslava Perglová
Kamila Karfiolová
asistent pedagoga: Karolína Skavská
Třídní email:
1ms.pohadkari@email.cz
Mobilní telefon třídy:
702 226 546
TVP - Na jedné planetě, s Pohádkáři po světě
Vzdělávací obsah je rozdělen do sedmi integrovaných bloků.
4.IB: "Pod čepicí sněhu třpytí se zem"
část IB: "Příběhy z čertovského pytle a vánoční kouzlo hvězdičky betlémské"
Charakteristika tématu
- Hlavní náplní tohoto bloku je posilovat vztahy mezi dětmi, s rodinou, společně sdílet radost, zážitky, uplatňovat dětskou fantazii a tvořivost
- Přiblížíme dětem lidové tradice, zvyky, zpíváme koledy, posloucháme vánoční příběhy
- Vyzdvihneme dobro a zlo, kouzelnou atmosféru, naději, sílu sounáležitosti
- Zaměříme se na změny v přírodě v zimním období, vyzdvihneme důležitost odpočinku a klidu pro přírodu, Zemi i pro všechny obyvatele Země
- Seznamujeme děti se zimními sporty a zimními radovánkami, s tím co nám zimní období nabízí
Sledovaný cíl, příležitosti a činnosti, očekávané výstupy k části IB
- Seznamování se světem lidí, kultury a umění, osvojení si základních poznatků o prostředí v němž žije, tradice a zvyky
- Rozvoj hudebně pohybových dovedností (například zpívání za doprovodu rytmických a melodických nástrojů, rozvoj citu pro intonaci, tempo, rytmus)
- Rozvoj řečových schopností i jazykových dovedností receptivních i produktivních, rozvoj zájmu o další formy sdělení verbální i neverbální (výtvarné, hudební, dramatické, pohybové)
- Rozvoj, zpřesňování a kultivace smyslového vnímání, přechod od konkrétně názorného myšlení k myšlení slovně-logickému (pojmovému), rozvoj paměti a pozornosti, přechod od bezděčných forem těchto funkcí k úmyslným, rozvoj a kultivace představivosti a fantazie
- Rozvoj schopností a dovedností své city plně prožívat a vyjádřit
- Rozvoj jemné motoriky- tvoření z různých materiálů-Mikuláš, čert, anděl
- Řečové činnosti- říkanky, vytleskávání,básně
- Hudební činnosti- zpěv písní s kytarou a Orffovými nástroji, koled, Čertí mazurka
- Receprivní slovesné, literární, výtvarné, či dramatické činnosti (poslech pohádek, příběhu, veršů, hudebních skladeb, písní, sledování dramatizací, divadelních scének)
- Sledování příběhů a pohádek obohacující citový život dítěte
- Námětové hry a činnosti, dramatizace příběhu (v tomto období hry na „Betlém" „Peklo" atp.)
- Hudební a hudebně pohybové hry a činnosti
- Estetické a tvůrčí aktivity (například společné vyrábění vánočních ozdob pro výstavu vánočních stromečků ve městě atp.)
Básně
Andílek
Už se těším andílku,
Na vánoční nadílku.
Chci být hodný moc a moc,
Vydržím až do vánoc.
A potom zas malinko,
Začnu zlobit, maminko.
Andílek
Už se těším andílku,
Na vánoční nadílku.
Chci být hodný moc a moc,
Vydržím až do vánoc.
A potom zas malinko,
Začnu zlobit, maminko.
Pohybové/hudebně pohybové hry
"Čertí ocásky"
"Čertí ocásky"
"Na řetěz"
"Vánoční zvon"
Písně
Zpěv písní s kytarou a Orffovými nástroji
Zima je tu děti
Mik miku
Stojí vrba košatá
Zpěv písní s kytarou a Orffovými nástroji
Zima je tu děti
Mik miku
Stojí vrba košatá